Frågor och svar

Blir alla Gobokens produkter säkerhetstestade?

Alla böcker och produkter som säljs av Goboken genomgår säkerhetstester för att de ska vara trygga och säkra för alla. Det kan dock uppstå fel vid enskilda produkter, och därför uppmanar vi alltid dig att kontrollera böcker och produkter regelbundet för slitage. Detta är särskilt viktigt för barn under 3 år, som gärna stoppar saker i munnen.

Kan jag avbeställa hela eller delar av nästa bokpaket?

Ja, självklart. Det kan du göra genom att använda Min sida, eller genom att ta kontakt med kundservice på e-post eller telefon. Glöm inte att uppge kundnummer eller namn och adress när du inte använder Min sida.

Kan jag köpa fler böcker än månadens bokpaket?

Självklart kan du det. Som kund hos Goboken får du också böckerna till ett lägre pris. Gå in i webb-butiken och leta bland alla våra fina böcker. Beställer du tillsammans med månadens bokpaket sparar du dessutom portokostnaden.

Kan jag se bilder på nästa månads bokpaket?

Alla som är med i Goboken, får böcker som är anpassade efter barnets ålder. Vi skickar därför ut många olika bokpaket varje vecka. Därför har vi valt att visa bilder på nästa månads bokpaket på Min sida. Där får du också extra mycket information om vad bokpaketet innehåller.

Kan jag få ett annat bokpaket än månadens utvalda bokpaket?

Ja, det kan du. Om du av någon anledning inte vill ha böckerna som vi har valt ut, kan du kontakta oss. Då kan vi tillsammans hitta andra intressanta böcker till ditt barn.

När jag avbeställer nästa månads bokpaket, hur får jag då reda på vilket bokpaket som kommer nästa gång?

Du får då ett brev hemskickat där vi berättar om nästa månads bokpaket, och varför just detta paket passar ditt barn.

Kan jag returnera böcker?

Du har full returrätt. Du betalar själv returportot. Returadressen är Sandviks Förlag AB, c/o Postpac AB, Norra Industrigatan 5, 274 30 Skurup.

Kan jag få böcker bättre anpassat för mitt barn?

Hur snabbt utvecklingen går varierar från barn till barn. Det är stor spännvidd för vad som räknas som ”normalt”. Om du tycker att ditt barn får alltför avancerade böcker, eller om du tycker att böckerna behöver mer utmanande böcker, så kan vi anpassa böckerna efter ditt barns nivå. Kontakta kundservice, så hjälper vi dig med detta.

Kan jag ge feedback på de böcker som jag fått från Goboken?

Det har du möjlighet till. Vi på Goboken är här för våra kunders skull, och vi sätter stort värde på vad ni tycker om våra böcker och produkter. Från Min sida kan du gå in på sidan Mina fakturor. Här kan du välja att ge feedback på de böcker som du fått – både ris och ros.

Kan jag värva en vän till Goboken?

Absolut! Gå in på Värva en medlem. Där lägger du in de uppgifter som behövs för att registrera personen som kund hos oss. Din värvningspremie får du när din vän har blivit registrerad som kund hos oss. Du kan också välja att spara värvningspremien till ett senare tillfälle om du vill det.

Kan jag som kund göra något för att slippa att få en faktura med varje bokpaket?

Om du tycker att det är bökigt med en faktura i varje bokpaket, så kan du betala in ett högre belopp på din faktura. Då blir extrabeloppet registrerat på ditt kundnummer. Om beloppet täcker in hela summan för nästkommande bokpaket, så får du ingen faktura med det bokpaketet.

Hur länge kan mitt barn vara med i Goboken?

Böckerna från Goboken växer tillsammans med barnet, och vi har böcker som är åldersanpassade från det att barnet är nyfött till skolåldern. Bra böcker och goda läsvanor ger barnet ett försprång när det ska börja i skolan. Därför är det viktigt att barnet introduceras i böckernas värld för att väcka intresset för läsning redan från början.

När jag handlar om Internetbutiken, riskerar jag då att få samma böcker senare?

Alla beställningar går in i samma databas. Denna registrerar vilka bokpaket du har fått. På det sättet ser vi till att du inte får samma bok två gånger. För att vara säker på att detta fungerar som det ska, är det viktigt att du alltid uppger korrekt kundnummer när du beställer från vår butik.

Får mitt yngsta barn samma böcker som sina äldre syskon?

Om äldre syskon tidigare har varit med i Goboken, är det viktigt att vi får information om detta. Då lägger vi in er på det gamla kundnumret. Det innebär att ni aldrig får erbjudande om böcker som ni tidigare har köpt hos oss.

Finns det några medlemsförpliktelser i Goboken?

Som kund i Goboken har du aldrig några förpliktelser, bara fördelar. Goboken ställer inga krav på varken bindningstid eller minsta köp, och du har självklart retur- och avbeställningsrätt. Vid retur betalar kunden själv returportot.

Hur tvättas tygböckerna?

Vi avråder dig från att tvätta våra tygböcker i tvättmaskin. Istället rekommenderar vi varsam handtvätt i ljummet vatten eller att du torkar av boken med en fuktig trasa. Eftersom vi använder giftfria material och färger i våra produkter, krävs skonsam tvätt utan starkare kemikalier för att bibehålla de klara och fina färgerna. Kom ihåg att vissa böcker också kan innehålla batterier och elektronik och då inte kan blötläggas.